Blauwprint

“You can discover more about a person in an hour of play than in a year of conversation”

Plato

Je weet diep van binnen altijd wat je nodig hebt alleen is de verbinding met jezelf soms verstoord door je omgeving of door bepaalde overtuigingen. Je in een storm te bevinden en de connectie met jezelf kwijt te zijn is voor iedereen wel herkenbaar.

Om die storm van gedachten en emoties een plekje te kunnen geven is de Blauwprint methode een mooie manier om dit letterlijk een plaats te geven.

We doen dit met diverse spel-miniaturen in een tafelzandbak.

Door het werken met de zandbak en met de betekenis van bepaalde symbolen laat je je innerlijke wijsheid spreken en kom je dichterbij je kern, in je kracht en heb je meer visie over welke stappen je mag gaan nemen.

Wat is werken met je Blauwprint?

In het spel kom je met je binnenwereld van behoeften, verlangens, gevoelens en fantasieën in interactie met de buitenwereld van omstandigheden,gebeurtenissen en materialen tot een nieuwe creatie en daardoor tot nieuwe zingeving.

Wanneer we vorm aan onze verbeelding geven, door deze neer te zetten in de zandbak, maken we ze tastbaar. Naast dat je zelf kunt reflecteren, kun je anderen ook uitnodigen om met jou te reflecteren. Je innerlijke wereld komt duidelijk in beeld

Met Blauwprint maken we een blauwdruk/blueprint van jou en het proces waar je als persoon of team in zit. Je krijgt daarmee op een creatieve, verfrissende manier inzichten in je mogelijkheden, valkuilen en kansen. Het vormt een basis, een Blauwprint. Het is een moment om stil te staan bij vraagstukken over privé en/of werk.

Met Blauwprint ga je actief aan de slag vanuit eigen inzichten en ervaringen.

In beeld komt waar je nu staat en welke stappen je moet zetten om je doel te behalen.

Ik zal je begeleiden tijdens het uitbeelden om zo het juiste gevoel en thema duidelijk in beeld te krijgen op een veilige en creatieve manier.

Het werken met de Blauwprint methode kan je helpen om jezelf beter te uiten en de ander beter te begrijpen. De betekenis die aan de beelden worden gegeven maken het waardevol.

Spelen daagt uit, verhoogt betrokkenheid en laat je opgaan in het moment en zorgt voor verbinding met jezelf en anderen.

Blikopener Sessie

Hoe fijn is het als je alles wat er speelt in en om je heen letterlijk vast kunt pakken en het een plekje kunt geven. Hoofd en hart zaken kan onderscheiden en weer focus en lijn kunt vinden. Samen zetten we een beeld neer van je huidige situatie en je vraagstukken.

Met een blikopener verruim je je blik, je ziet meer. We bekijken en bespreken samen wat er in beeld komt. Dan maken we een tweede opstelling, met miniaturen in het zand, naar een mogelijk doel of toekomstbeeld.

Vervolgens kijken we samen naar de stappen die gezet kunnen worden.

Zowel bewust als onbewust werken deze beelden door. De eventuele valkuilen die je wilt overwinnen en de mogelijkheden en kansen komen duidelijk in beeld.

Zo kan je ook samen met een groep, team en bedrijf aan de slag:

Voor meer informatie kijk op Blauwprint

Dit kan in samenwerking met mij of met een van de Blauwprint coaches die verspreid zijn over het hele land.

link

Zandstorm sessie

De zandstorm is een creatief brainstorm instrument, voor groepen en teams.

We gebruiken beelden, ondersteunt met woorden. We maken nieuwe ideeën, mogelijkheden en de weg ernaar toe sneller zichtbaar. Tijdens het werken met miniaturen en het er op los “stormen “ ontstaat de juiste energie waardoor je uit je traditionele denkkader stapt.